جواب سوالات علوم ششم درس هشتم صفحه شصت 60

گفت و گو صفحه 60

خودروهایی را که در تصویر می بینید، بر اساس ویژگی های زیر مقایسه و درباره ی آنها گفت وگو کنید.

 

اتوبوس مسافر بری  که حدود 6 چرخ لاستیکی با اندازه های بزرگ دارد و خودرو بسیار بزرگ ،پهن مکعب مستطیل شکل است تا مسافران زیادی را در خود جا دهد و جابجا کند.

تریلی باربری  که دارای 14 چرخ بسیار بزرگ و مستحکم می باشد که برای جابجایی وسایل بزرگ و سنگین مثل خودرو های سواری به کار برده می شود. این خودرو بسیار بزرگ است و حجم زیادی از آن را بخش  موتور قدرتمند آن تشکیل می دهد.

یکی از خودرو های آفرودی  که برای رانندگی در ساحل،دشت،صخره ، کویر ، بیابان و … استفاده می شود و همانند خودرو سواری 4 چرخ ولی بزرگ و آج  دار دارد که برای زمینی های شنی ، صخره ای و کوهستانی  مناسب باشد. این خودرو ها معمولاً برای سفر و ورزش استفاده می شود.

خودرو های مسابقه  که همانطور که می دانیم حالت کشیده ای دارند تا از مقاومت هوا کم کنند و بر سرعت بیافزایند. 4 چرخ  کوچک ولی محکم دارند و برای مسابقات رالی به کار می روند.

خودرو های جاده سازی خودرو های بزرگ و دارای 6 چرخ بزرگ و محکم هستند که برای خاکبرداری ، ساختمان و  جاده سازی به کار گرفته می شوند و حالت بلند و دراز آن ها مناسب ساختن و خاکبرداری است.

خودرو های کشاورزی مثل ماشین شخم زنی که 4 چرخ لاستیکی و بزرگی  دارد (2 عقبی بزرگتر از 2 تای جلوئی) و برای زمین کشاورزی بسیار مناسب است. علت بزرگ تر بودن تایر عقبی خودرو کشاورزی این است که باید فشار و وزن زیادی را تحمل کند و در عین حال نیروی کمی را به زمین وارد کند و به هیچ عنوان در خاک فرو نرود که تایر بزرگ این امکان را فراهم می کند.

حتما ببینید

متاسفانه این درس موجود نمی باشد.. متاسفانه این درس موجود نمی باشد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!