جواب سوالات علوم نهم درس پانزدهم صفحه صدوهفتادودو 172

گفت و گو کنید صفحه ۱۷۲

گاه بعضی گونه های تازه وارد، با رشد سریع و استفاده بیشتر از منابع، مانع از رشد گونه های دیگر و  درنتیجه سبب کاهش تنوع زیستی میشوند.به نظر شما استفاده از گونه های بیگانه، یعنی گونه هایی فضای سبز چه زیان هایی ممکن است در که به طور طبیعی در یک منطقه نبوده اند، برای توسعه برداشته باشد و چه چیزهایی را برای این کار باید در نظر گرفت؟

به دلیل نبود شکارچی برای شکار این نوع گونه ها و سازگاری بیشترشان در این محیط احتمال افزایش جمعیتشان بسیار بالا است و بیشتر به شکار گونه ها می پردازند و آن هارا در خطر انقراض قرار می دهند.

همچنین باعث انتقال بیماری های جدید به محل جدید و افزایش احتمال انقراض گونه های بومی می شوند. از دیگر زیان ها می توان به خسارات اقتصادی شدید مثل آسیب رسانی به زمین های کشاورزی ، لوله های انتقاث آب و .. اشاره کرد.

 

فعالیت صفحه ۱۷۲

با مراجعه به منابع معتبر گزارشی مبنی بر فعالیت های انسانی که تنوع زیستی را کاهش میدهند، تهیه کنید و به صورت تصویری ارائه دهید.

عوامل انسانی که باعث کاهش تنوع زیستی می شوند:

  • شکار،صید و نگه داری بی رویه یک گونه
  • آلودگی های مختلف
  • تغییر در ساختار زیست بوم
  • ساخت و ساز، جاده و شهرسازی
  • استفاده بیش از حد از مواد غذایی
  • وارد کردن گونه های مهاجم مثلاً ورود گیاه آزولا به تالاب های انزلی←کاهش اکسیژن آب بدلیل استفاده بیش از حد گیاه آزولا از آن ← مرگ گونه های گیاهی و جانوری موجود در ان تالاب

حتما ببینید

متاسفانه این درس موجود نمی باشد.. متاسفانه این درس موجود نمی باشد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!